Пам'ятка «Як готувати домашні завдання»
• Активно працювати на уроці: уважно слухати та відповідати на запитання.
• Якщо щось незрозуміло, не соромитися запитувати.
• Уважно й докладно записувати завдання з кожного предмета.
• Учитися користуватися довідниками та словниками, щоб уміти з'ясовувати значення незнайомих слів і висловів.
• Навчитися знаходити необхідну інформацію з допомогою комп'ютера.
• Складний матеріал уроку треба повторити того ж дня, щоб відразу закріпити його та запам'ятати.
• Виконуючи домашнє завдання, слід не лише думати, що треба зробити, а ще й з'ясовувати, з допомогою яких засобів і прийомів цього можна і досягти.
• Не соромитися звертатися по допомогу до дорослого й однокласників.
• Перед виконанням домашньої роботи слід переконатися в тому, що в щоденнику записані всі завдання.
• Треба визначити послідовність виконання завдань і час, потрібний для виконання кожного з них.
• На письмовому столі має лежати тільки все необхідне для виконання одного завдання, після чого зі столу прибираються вже використані матеріали та готується навчальне приладдя, необхідне для виконання наступного завдання.
• У процесі підготовки домашнього завдання слід робити перерви.
• Вивчаючи заданий матеріал, треба спочатку його зрозуміти, а вже потім запам'ятовувати.
• Перед виконанням письмової роботи необхідно вивчити всі правила, які можуть стати у нагоді.
• Читаючи підручник, треба ставити собі запитання за текстом.
• Дізнаючись про нові поняття і явища, треба пов'язувати їх за змістом із уже відомими.
• Велике завдання необхідно розділяти на частини й працювати над кожною з них окремо.
• Готуватися до творів і доповідей треба заздалегідь, рівномірно розподіляти навантаження, а не залишати таку відповідальну роботу на останній день.
• Необхідно вміти користуватися мапами й схемами та використовувати їх під час підготовки усних уроків.
• Треба складати план усної відповіді й перевіряти себе за ним.
Як писати реферат
1. Визначити тему.
2. Підібрати літературу:
а) документи, першоджерела;
б) монографії, довідники, збірники;
в) газетні та журнальні матеріали.
3. Ґрунтовно вивчити літературу. Читаючи книги, необхідно робити виписки цитат, основних думок.
4. Скласти список розділів, який може і бути планом реферату.
5. Продумати план реферату, можливе його розширення.
6. Систематизувати опрацьований матеріал.
7. Остаточно продумати та уточнити план реферату.
8. У кінці реферату слід подавати список використаної літератури.
9. Бібліографічний опис джерела списку літератури подається за такими правилами:
- для книг слід вказати: прізвища та ініціали авторів, назви книг, підзаголовкові дані, місця і назви видавництв, роки видань, кількість сторінок;
- для журнальних статей зазначають: прізвища та ініціали авторів, повні назви статей, скорочені назви журналів, роки, номери, томи, випуски, сторінки;
- для статей із книг та неперіодичних збірників повинні бути зазначені прізвищі та ініціали авторів, назви статей, видань, у яких вміщені статті, місця видань, видавництва, роки видань, сторінки.
Як працювати з підручником
1.Почитай увесь навчальний матеріал з метою загального ознайомлення зі змістом.
2.З'ясуй значення незрозумілих слів, термінів, понять і висловів за допомогою словника, по записах у робочому зошиті.
3.Розділи навчальний матеріал на частини для кращого засвоєння.
4.Визнач головну думку автора, зроби записи у формі плану, тез.
5.Прочитай текст ще раз і постарайся переказати його зміст по пам'яті.
Як скласти план тексту підручника
1.Прочитай заголовок параграфа і подумай: який зміст закладено в заголовок?
2.Прочитай уважно даний параграф і виділи в ньому нові терміни (з'ясуй їх).
3.Розглянь і постарайся зрозуміти малюнки і їх частини, що відносяться до тексту.
4.Прочитай текст окремо по абзацам і визнач, про що йдеться в кожному абзаці.
5.Склади план прочитаного тексту (пунктам плану можуть бути заголовки абзаців).
6.Перекажи за складеним планом увесь текст постарайся зрозуміти і запам'ятати його зміст.
7.Дай відповіді на всі запитання в кінці параграфа або на запитання, поставлені вчителем.
Як працювати з текстом параграфа
1.Уважно прочитай текст параграфа, запитання і завдання до нього.
2.Знайди у тексті відповіді на поставлені питання. Виконай усі завдання.
3.Запам'ятай усі терміни та поняття.
4. Склади план своєї розповіді.
5. Перекажи зміст тексту відповідно до складеного плану, використовуючи у своїй розповіді нові терміни, поняття.
Як вивчити вірш
1. Починай готувати уроки з вивчення вірша.
2. Тихо прочитай вірш. Пам'ятай: читаєш вірш для того, щоб вивчити. З'ясуй усі незрозумілі слова і звороти.
3. Голосно прочитай вірш. Намагайся відчути його ритм.
4. Прочитай вірш втретє — голосно й виразно.
5. За дві хвилини повтори вірш уголос напам'ять 2—3 рази, за необхідності зазираючи в текст. Спробуй уявити події, описані у вірші, або його настрій.
6. Через три години двічі-тричі повтори вірш, не зазираючи в текст.
7. Перед сном ще раз повтори вірш.
8. Наступного ранку спочатку прочитай вірш, а потім розкажи напам'ять.